Ihana tunnelma


Oi, miten ihana paikka! Ja tuo kaakeliuuni, aah. Kun vaan saisi elää vanhan talon tunnelmassa ja tuoksussa...Nyt! Huokailu loppukoon, sillä viikonloppu on taas täynnä toimintaa. Meillä on valitettavasti sairasteltu. Unet on vähissä ja samoin ajatus hukassa. Mitä pikimmin minun pitää jo olla ulkona tästä huushollista.

Eilen päätin hankkia eteiseen kevääksi parin mallia mummolan räsymatto. Osaan kyllä itsekin kutoa kangaspuilla, uskokaa tai älkää. Sidontoja on tehty. Niisitty on. Kangaspuita on kolkuteltu ja sukkula sujahdellut tuhatta ja sataa. Puita minulla ei kuitenkaan nyt ole ja tässä tilanteessa yksikin uusi harrastus olisi liikaa, joten tyydyn hankkimaan matot muualta. 

Talo, josta kuvat ovat, on vuokrattavissa, mikäli oikein ymmärsin. Kuvat ja lisää täältä.

Aurinkoista säätä ja ulkoilumieltä viikonlopuksi blogini lukijoille!

7 comments

  1. Ihania kuvia, niin raikasta ja vaaleaa!!! Räsymatot on suloisia, mullakin on paljon niitä varastossa, mut ei vielä ole löytäneet paikkaansa, paitsi J:n huoneesta ja alakerran vessasta. Hyvää viikonloppua teille!

    ReplyDelete
  2. Minä jo ajattelin, että olette löytäneet unelmien talovanhuksen, kun julistit huokailun loppuneeksi!

    Mulla on myös ihania Anttilasta hamstrattuja räsymattoja odottamassa. Valkoisia, joissa on pastellisävyisiä raitoja.

    ReplyDelete
  3. Nuo kuvat iskee mun makuun makuuhuonetta lukuunottamatta:) Vaikka ei nyt noin valkoista tarvisi tietysti olla...Mutta kaunista joka tapauksessa, varsinkin kakluuni ja kuva, jossa tapetoitu seinä ruokailuryhmän takana.

    ReplyDelete
  4. Ihania kuvia, ja jälleen silmät syö noita vihreän pilkahduksia!

    ReplyDelete
  5. Hei, hauskaa löytää toinenkin kangaspuiden loukuttaja!

    Mullakaan ei ole omia puita, olen käynyt työväenopiston puita käyttämässsä (tosin nyt en enää neljään vuoteen). Kangaspuilla kutominen on ehkä maailman parasta meditaatiota, parempaa kuin neulominen. Kun löytyy se kutomisen rytmi ja sukkula vaan kulkee puolelta toiselle ja polkuset polkee, se on ihanaa.

    Kunnon räsymatto olisi ihana tehdä itse, se pitää kuulemma kutoa kolmella sukkulalla että tulee nätti.

    ReplyDelete
  6. Tuon vihreän patakaapin tapaisen kaapin ottaisin koska tahansa riemusta hihkuen.

    ReplyDelete
  7. -A-
    On tosi kivannäköistä, pidän varsinkin tuosta maalatusta lautalattiasta. Ja tuosta kakluunista.
    Vielä jonain päivänä ...

    nanna
    Voi kumpa olisimmekin!
    Anttilastako saisi kivoja värejä, kiitti vinkistä!

    Vintage living
    Makuuhuoneen päiväpeite on minulle hieman liian romanttinen. Tuo karttapallo on kiva.

    Sanctuary
    Olen himoinnut tuota vihreän sävyä yhteen nukensänkyyn. Olen varmaan pälissyt siitä jossain sinulle ennenkin, blogissasi? :D

    Outi
    Muistelinkin että olen nähnyt mattoja kudottavan monella sukkulalla. En ole tehnyt itse yhtään mattoa vaan sisustuskankaita mm. verhoiluun.
    Aiemmin yhdistin kutomisen vain paksuihin mattoihin ja rumiin poppanoihin mutta kutoa voi vaikka kuinka monilankaisen ja monivärisen loimen, sen voi pistellä vaikka kuinka tiheään pirtaan ja vaikka kuinka ohuesta langasta :D :D
    Mulla on kudontaan pieni koulutuskin mutten ole pitkään pitkään aikaan kutonut yhtään mitään.
    Pitäs mennä verestämään taitoja kansanopistoon.

    Netta
    Sama täällä! Eri asia on, minne sen täällä tunkisin ...
    ;)

    ReplyDelete